Anak Jadi Bijak Semasa Ibu Bekerja Dengan Al Quran

Anda ada anak usia 2-3 tahun dan nak anak berkembang sihat, bijak dan pandai sambil-sambil anda bekerja?

Cabaran ibu bapa bekerja dalam memberi didikan pada anak

Kisah Puan L (seorang ibu dengan dua anak)

Awal pagi terpaksa bangun awal untuk ke kerja dan siapkan anak yang akan di tinggalkan seharian di tempat asuhan di bantu oleh suami. Rushing pagi bersiap untuk ke pejabat nak elakkan jam sebab semua orang menuju ke tempat kerja. Mandi pun lebih kurang dan terus siapkan sarapan untuk anak.

Kadang-kadang sarapan sendiri pun tak sempat nak buat. kadang-kadang sarapan anak pun di bungkuskan. Siap sarapan, terus ke kereta, terus menuju ke pusat asuhan. Anak yang dihantar jadi orang pertama sampai. Nanti lewat petang baru balik. Balik rumah pula penat, nak masak lagi. 

Anda dalam situasi sama ke?

Kalau anda ibu bapa yang kerja sendiri (usahawan) mungkin lebih mencabar. Kadang-kadang lepas maghrib baru sempat ambil anak..

Sebenarnya ramai mak ayah yang ada anak berusia antara 2 ke 3 tahun, yang berkerjaya, mahukan ini untuk anak-anak

+ Anda nak yang terbaik untuk anak
+ Anda nak anak terdidik dan menjadi anak yang pandai, dengar kata, soleh solehah
+ Anda yakin didikan agama dan Al Quran adalah sangat penting

Ibu Nak Yang terbaik untuk anak

Anda bukan sekadar nak letak anak somewhere dan pergi kerja. Anda nak bagi macam-macam pada anak tapi masa terhad sebab bekerja dan tak pasti macam mana nak buat? Lepas kerja anda ambil anak, balik rumah, anda pun dah penat. Anak-anak pun dah tak larat. Tapi anda yakin Al Quran itu penting untuk didikan awal. Cuma anda confius nak macam mana nak bagi?

Anda nak anak dapat semua tu, tapi anda sibuk juga berkerjaya untuk ekonomi keluarga. Jadi bagaimana nak buat?

Kami tahu ini yang anda mahukan dan kami boleh membantu anda. Tahniah kerana anda berada di tempat yang betul.

Ramai ibu bapa rugi..

sebab peringkat awal usia anak-anak ini dibiarkan berlalu macam tu je..Usia 3 tahun pertama anak-anak ni takkan datang lagi.

Alangkah bahagianya Ibu bapa yang tahu dan dapat beri anak-anak yang berumur 3 tahun belajar Al Quran dengan Santai, Mudah yang berpotensi jadikan anak-anak Genius! walaupun masih bekerja.

Di Al Baghdadi Childcare Centre

 

Kami isi betul-betul masa pengasuhan anak anda untuk Melahirkan Generasi Genius Al Quran dengan praktikal dan santai untuk “unlock” kebijaksanaan anak anda dengan Al Quran.

Perkongsian kegembiraan Ibu Pelajar ACC

 

Selepas anak saya belajar di ACC, saya amat bersyukur kerana dia amat petah berkata-kata, pandai bergaul, dan boleh makan sendiri, gunakan sudu dan yang paling sejuuk perut saya yang mengandungkan dia ni rasa, bila dia dan mula baca surah-surah dari Al Quran. Dah mula ikut saya solat, dan dia suka dengan Al Quran. ACC memenuhi keperluan saya sebagai ibu yang bekerjaya.
Puan Liza

Ibu Adik Qurratul Ain (Pelajar ACC Samudera)

Santai, Seronok Belajar Al Quran

Kami isi betul-betul masa anak dengan aktiviti berasaskan Al Quran untuk jadikan mereka genius anda dengan Al Quran dengan gunakan 7 Tunjang ACC. Hasilnya?

Bijaksana

Di ACC kebijaksanaan anak-anak dibina dengan diperdengarkan bacaan Al Quran dengan jadual yang sistematik

Genius

Anak-anak akan diasah menjadi Genius seperti Ilmuwan Islam yang hebat dimana mereka di aktifkan otak kiri dan kanannya

Cerdik

Anak-anak akan dibentuk kecerdikannya dengan boleh membezakan persamaan dan perbezaan pada apa yang dipelajari

Fizikal Kuat

Pembangunan fizikal anak-anak diberi keutaamaan dengan aktiviti menguatkan otot dan badan.

Al Quran adalah pilihan terbaik untuk anak anda.

Di Al Baghdadi Childcare Centre, aktiviti utama anak-anak berasaskan Al Quran

 “Didiklah anakmu kepada 3 perkara ; cintai nabi , cintai keluarga , dan (mencintai) membaca Al Quran.”
(HR. Thabrani).

Pelancaran Program ACC di TV Al Hijrah

Apa yang dipelajari semasa kecil, ibarat mengukir di batu.

Maksudnya : Apa yg dipelajari seawal usia lebih mudah diingati. Apatah lagi Al Quran

Bagaimana anak kita dapat dicungkil kecerdasan, kebijaksanaan nya dengan al Quran?

Dengan penerapan Konsep SAFA yang digunakan di ACC anak-anak akan mendapat  4 manfaat utama berikut:

1. Cungkil potensi dengan emosi positif

Sepanjang di ACC anak-anak bergaul, menyesuaikan diri dan bersosial untuk membangunkan emosi. Emosi positif mengembangkan potensi anak-anak. 

2. Penerapan Aqidah di Masa Prima 

Sepertimana Azan di perkenalkan sebaik anak lahir, Aqidah adalah perkara yang diterapkan di awal usia melalui Tunjang Aqidah. Allah, rasul, dan Al Quran.

3. Fizikal Kuat, Anak Bijak

Untuk menjadi bijak amat penting perkembangan fizikal yang baik. Perkembangan fizikal yang baik bermakna perkembangan otak yang baik melalui Tunjang Fizikal

4. Biasakan Al Quran sebagai resepi utama

Apabila konsep SAFA dan pendidikan awal Al Quran diamalkan oleh sebahagian besar keluarga-keluarga sehingga ia menjadi KEBIASAAN maka akan lahirlah generasi GENIUS AL QURAN

Bestnya! Saya nak tahu lebih

Macam mana anak anda belajar dengan Konsep SAFA?

Santai saja. Tapi, kebijaksanaan terbentuk, kecerdikan terhasil dan Al Quran diterap dengan Konsep SAFA melalui 7 Tunjang utama (Modul ACC)

Pengajaran Dan Pembelajaran Yang diadun untuk menghasilkan anak-anak yang bijaksana, cerdik, dan genius dengan Al Quran dalam proses belajar yang santai dan mengikut naluri anak-anak.  

1. Kecerdikan di bentuk dengan Prima Islam

Anak-anak didengarkan dengan koleksi azan berjadual yang akan membentuk kebolehan mengenalpasti beza dan persamaan sesuatu, itulah kecerdikan!

2. Allah di kenali dengan Prima Aqidah

Anak akan dididik mentauhidkan Allah, merasai ciptaan Allah dan memupuk sifat kasih sayang anak-anak terhadap Allah terhadap rahmat dan kurniaannya

3. Al Quran diperkenal dengan Prima Tamhid

Anak ACC diperkenalkan dengan huruf-huruf hijaiyah dan bunyi-bunyi asas Al Quran untuk jadikan mereka senang dan sayang mereka dengan Al Quran.

4. Memori dikukuh dengan Prima Visual

Ingatan yang kuat diperkuatkan lagi dengan visual (melihat) bunyi asas-asas Al Quran dan jadikan mereka suka nak sebut lagi dan lagi.

5. “Install” Al Quran dengan Prima Tahfiz

Dengar, dengar dan dengar ayat Al Quran dengan santai sampai anak-anak ingat.  Anak-anak akan mendengar bacaan Al Quran yang telah di susun secara sistematik. Hasilnya, setiap ayat akan didengar dengan sangat banyak!

6. Kuatkan badan, otot anak dengan Prima Fizikal

Muslim yang hebat ialah muslim yang kuat! Anak semakin bijak, cergas dan sihat dengan aktiviti fizikal yang dijalankan dengan riang dan gembira. Minda anak-anak akan semakin berkembang dengan perkembangan otot, otak dan tulang.

7. Ceriakan anak dengan emosi positif melalui Prima Situasi

Emosi ceria anak dilahirkan dengan Tunjang Prima Situasi. Dengan didikan untuk bersabar, bersyukur, bertoleransi, berkawan, gembira, ceria dan kadang kala kesedihan terkawal akan menjadikan anak kaya dengan emosi positif.  Ini bermaksud anak semakin hebat. 

Bestnya! Saya nak tahu lebih

Tunggu dulu. Nak bonus?

DAPATKAN PERCUMA HADIAH BERNILAI RM 100. 
Bila anda daftar nama secara Online hari ini, anda akan terima baucer untuk ke Kelas Al Quran Al Baghdadi Dewasa. Kelas Al Quran Al Baghdadi ini telah terbukti boleh membantu anda mahir baca Al Quran tidak kira tahap, dari Zero hingga Hero.  CEPAT daftar nama untuk preview HARI INI. Tawaran ini boleh berakhir pada bila-bila masa. Tiada Sebarang Komitmen diperlukan. Hanya daftar je.

Daftar Preview Percuma

Isikan Maklumat anda dan anak dibawah. Dan Kami akan hubungi anda dalam 48 jam.

ACC Taman Samudera

Lokasi Pada Peta

Masa Operasi

Office Hours :

M – F : 7.00 am – 6.00 pm
S – S : Closed

Phone :
+60 17-274 4654

Email :
apcifikir@gmail.com

Alamat :

13A, Jalan PPS 2,
Pusat Perdagangan Selaseh
Batu Caves 68100, Selangor